امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://mahas.cloob24.com
0
معمولا فشارهای روانی باعث می شود که فرد رفتارهای نامناسبی ازخودبروز دهد مانند فرار،انکار،عدم تصمیم گیری، پرخاشگری، قضاوت ضعیف ومصرف دارو،که این رفتار هانه تنها درمقابله با فشارروانی موثر نیستند بلکه بیانگر نوعی اختلال روفتاری انددر برنامه های مدیریت استرس برای تعدیل رفتارهای غیر موثر ناشی از فشار روانی توصیه هایی شده است که برخی از آنها دراینجا ذکر می شود:

شتاب نداشتن:یه خاطر داشته باشید که فشارروانی عمومیت می یابدوهمه وجود فردرا فرا می گیرد لذا سعی کنید کارها را بدون شتاب وبه طور روشن وبا آرامش انجام دهید وبه خود بگوئید هدف من سرعت نیست.

سازماندهی:عدم سازماندهی وبی نظمی خود سبب فشارروانی می شود سعی کنید بانگاه تازه ای به موقعیت هربار آن را سازماندهی کنید ازخود بپرسید کدام مورد مهم تراست وباید به آن بیشتر توجه کرد یا آن را اول انجام داد. 

متعادل بودن:کار، مدرسه، دوستان، علایق،تفریحات، ارتباطات وفعالیت های مذهبی همه ابعاد مختلف یک زندگی اند، باید به همه آنها توجه کرد. وقتی آزادی را برای خود درنظر بگیرید همان وقتی که شما به نظر بیکارید وکاری انجام نمیدهید درواقع درحال انجام کارهای زیادی هستید مثل خندیدن، چرت زدن و.دست کم هفته ای یک روز به خود اختصاص دهید وبه تفریحات وعلایق خود توجه کنید. 

تشخیص وقبول محدودیت هایتان:برخی ازما اهداف کمال گرایانه داریم ماباید سعی کنیم اهدافی را برای خوددر نظر بگیریم که منطقی باشد هم چنین دسترسی به آنها ممکن باشد هم چنین ماباید یاد بگیریم به تقاضا ها یا مسئولیت های اضافی "نه"بگوییم.

جستجوی حمایت اجتماعی:مطالعات نشان داده است که ارتباط دوستانه ونزدیک با دیگران امکانات سلامتی بیشتری را فراهم میاورد وحمایت دوستان وخانواده ممکن است درمقابل تاثیرات فشارروانی دروقایع زندگی همچون یک ضربه گیر عمل می کند.بر همین اساس پیشنهاد شده است که اشخاصی که درموقعیت فشارزا قرار دارند سعی کنند کسی راپیدا کنند که برای او درباره وقایع فشارزا زندگی خود صحبت کنند واگرکسی نبود که با آن صحبت کنند می توانند درباره افکار واحساسات خود دررابطه با وقایع با فشار زا بنویسند.طی مطالعه ای که توسط روانشناسان صورت گرفت نشان داده شده است دانشجویانی که افکار واحساسات خودرا درباره وقایع دانشگاه مینوشتند بهتربا فشارزاها مقابله می کردند وکمتر بیمارشدند. 

 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه